План методичного об'єднання вчителів історії

Вчителі МО історії та правознавства проводять роботу над питанням удосконалення методики викладання історії та правознавства в умовах компетентісного підходу до навчання.

Нормативною базою в НВП є чинні програми, методичні рекомендації та підручники затверджені МОНУ. Викладання навчального матеріалу будується у поданні теми як дидактичної одиниці. При плануванні навчального матеріалу використовується синхронізація курсів всесвітньої історії, історії України та історії рідного краю. З метою підвищення якості контролю на уроках регулярно проводиться поточне оцінювання у формі тестування, історичних диктантів, розгорнутих відповідей. Формування просторової компетентності здійснюється через системну роботу учнів з контурною картою. Для підвищення якості тематичного контролю в 5-11 класах використовуються зошити з друкованою основою.
Головними методами проведення уроку є діалог, полілог, групова творча робота по розв‘язанню проблемних завдань та інші інтерактивні методи. В 9-11х класах на уроках застосовується метод короткочасного проекту. З метою підвищення мотивації, формування     інформаційної компетентності на уроках протягом року систематично застосовувалися методи інформаційних технологій. Протягом року з використанням ІКТ було проведено276 уроків,  що становить 54% від загальної кількості уроків. З них:  24% з власними розробками вчителів, 25% з учнівськими презентаціями,   34% - готові розробки, 17% - поєднання учнівських та власних розробок.    Більша частина уроків з використанням ІКТ- це уроки з історії України, всесвітньої історії, присвячені вивченню культури народів, а також курсів “Художня культура” та “Людина і світ” .
ф
Довготривалий проект як засіб формування основних груп компетентностей учнів реалізується в рамках роботи з обдарованими дітьми під час написання науково-дослідницьких робіт МАН з історичного краєзнавства та історії, конкурсу учнівської творчості, присвяченої Шевченківським дням та інш. 
Результатом роботи вчителів МО в 2014-2015 н.р. стали перемоги учнів в районному (6 учнів, вч Матвієць ) та  в обласному етапах олімпіад (1 учениця, вч.  Матвієць ), активна участь учнів 5-11 класів у Всеукраїнському конкурсі “ Лелека” (22 учні) та Всеукраїнському інтерактивномуу конкурсі “МАН-юніор ерудит”в номінації історик-юніор (85 ученів). 

Аналіз цієї роботи дає можливість зробити наступні висновки:

  1. Кількість учасників конкурсу “Лелека ” зменшилась на 68%, але найбільша серед НЗ району.  За резльтатами конкурсу отримали  золотих сертифікатів 3, срібних сертифікатів — 5, бронзових — 9. У порівнянні минулого року відповідно якість участі зросла з 37% до 57%. Переможців конкурсу підготували вчителі Матвієць – 9 учнів, Парфінська – 3.
  2. Кількість учасників конкурсу “МАН-юніор”, що проводився вдруге зросла  в 4 рази  з 21 до 85 учнів, серед них відмінний результат показали 52, добрий — 18. У порівнянні з минулим роком якість результатів склала 83% проти 86%, при цьому значно зросли показники високого рівня : з 12 до 52. Найбільше переможців конкурсу підготували вчителі Матвієць – 65, Пятницька – 7.
  3. Кількість учнів-призерів районного етапу олімпіад зменшилась на 3 і склала 6 учнів, але 2 посіли 1 місце; 1 учениця 11 класу стала  призером обласного етапу. Всіх учнів підготувала учитель Матвієць.
  4. Участь в роботі МАН прийняли учениці Матвієць С.М. з результатом на обласному етапі: Моторна 11кл – 2 місце, Колчина 9кл – учасник.
  5. Високий результат показала участь учениці 11 класу Лисиці (учитель Матвієць) у Всеукраїнському конкурсі учнівської творчості в номінації «Історія України і державотворення» - 3 місце на обласному етапі.

Протягом року учителі МО проводили роботу за темами самоосвіти вивчаючи науково-педагогічну літературу з проблемних тем, практично впроваджували елементи нових технологій і методик.
В рамках методичної роботи гімназії вчителі МО входили до ТТК по впровадженню в НВП методу проектів в 9х класах . Матвієць С.М. приймала участь в роботі РМО –  у складі динамічної групи вчителів історії по розробці уроків з історії в 7 класі відповідно до вимог нового освітнього Держстандарту, надавала консультації щодо календарно-тематичного планування з історії. В поточному навчальному році вчитель Матвієць та Парфінська продовжили роботу в обласній творчій групі при ЗОІППО
 « Реалізація моделі гуманізації освітнього середовища ЗНЗ в навчальний процес закладів освіти» та прийняли участь в 4х засіданнях.
Позаурочна діяльність МО реалізується через викладання курсів за вибором ”Історія рідного краю10-11 клас” « Ми – громадяни України» 9-10класи , краєзнавчо-пошуковій роботі гуртка « Подвигу – жити! », роботі за Програмою індивідуального розвитку обдарованої дитини.
Протягом 2014-2015 н.р. збережено матеріально-технічну базу кабінету історії, поповнено її матеріалами для підготовки учнів до ЗНО,     відеоматеріалами з історії Другої світової війни, створено базу  навчальних відеофільмів та мультимедійних презентацій . Розпочато формування бази розробок уроків, посібників, навчальної літератури з правознавства в електронному вигляді.
  За результатами моніторингу  в 2014-2015 н.р. якість знань учнів з історії України  становить 90% (минулий рік - 93%), з всесвітньої історії – 90% (минулий рік - 94%), з правознавства — 99% (минулий рік - 97%) .
 За результатами ДПА з історії України якість знань склала100% ; 93% учнів підтвердили свої оцінки, 7%- підвищили. З них на високому рівні 18, на достатньому -9.
  В поточному навчальному році учні 5-8 класів виконували навчальну практику у формі творчих робіт, роботи з контурною картою, міні -проектів.  На високому і достатньому рівнях роботу виконали 87% учнів.         
    
  Виходячи з аналізу НВП в 2013-2014 н.р.,  результатів діагностування, моніторингових досліджень,  МО в наступному навчальному році працюватиме над вирішенням наступних проблем:

  1. Вдосконалення фахової майстерності через участь в роботі РМО, самоосвіту.
  2. Впровадження інтерактивних технологій в НВП.
  3. Узагальнення досвіду і публікація в науково-педагогічній пресі.
  4. Вдосконалення методики впровадження електронних засобів навчання в освітній процес.
  5. Планування роботи з обдарованими дітьми, акцентуючи увагу на підготовці учнів до олімпіад та конкурсу-захисту робіт МАН

Проблемна тема міста на 2015-2016 н.р.: «Створення в єдиному освітньому просторі міста умов для безперервного підвищення професійних компетентностей педагогічних працівників в ході реалізації Державних освітніх стандартів та модернізації освітньої галузі»

Проблемна тема району: «Забезпечення умов для безперервного підвищення професійної компетентності педагогічних працівників та формування компетентної особистості учня та вихованця в умовах впровадження нових Державних освітніх стандартів»

Проблемно-методична тема гімназії:
« Успіх як регулятор розвитку особистості, саморозвитку та творчого самовдосконалення»

Мета методичного об`єднання:

  • Вдосконалення професійної компетентності згідно із методичною темою гімназії.
  • Основні напрямки діяльності ШМО
  • Впровадження нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти та нових навчальних програм;
  • Пошук раціональних та ефективних методів формування та оцінки компетенції школярів згідно вимог нового Держстандарту;
  • Особистісно орієнтований підхід до розвитку творчих здібностей учнів;
  • Використання комп’ютера як дидактичного засобу навчання;
  • Впровадження новітніх технологій;
  • Формування позаурочної дидактичної діяльності.

Завдання МО:
1.     Вивчення нормативних документів, науково-педагогічної літератури та провадження в НВП педагогічних іновацій.
2.     Продовження роботи по впровадження в освітній процес інтерактивних методів навчання.
3.     Індивідуалізація навчання через роботу з обдарованими дітьми.
4.     Впровадження в НВП електронних засобів навчання.
5.     Підготовка та публікація в педагогічній пресі методичних наробок.

Серпень.

 1. Засідання МО №1
1. Програмно-методичне забезпечення викладання історії, правознавства, курсу «Людина і світ». Ознайомлення з нормативними документами, методичними рекомендаціями РМО щодо викладання історичних дисциплін в умовах компетентісного підходу навчання. Вивчення Державних стандартів освіти. Вивчення Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді.

Відповідальна – Парфінська
2. Про структуру та зміст роботи МО в поточному  н.р. Обговорення та затвердження плану роботи ШМО.
Відповідальна – Матвієць С.М.

2. Вивчення пояснювальних записок до програм, методичних листів, методичних рекомендацій щодо викладання історичних дисциплін в умовах компетентісного підходу до навчання, ознайомлення з методичними рекомендаціями щодо викладання історії в 10-11му класі, 7х кл.
3. Аналіз стану забезпеченості підручниками, методичними посібниками, програмами, дидактичними матеріалами.
4. Складання паспорту навального кабінету історії.

Вересень

1. Засідання МО №2


1. Про організацію роботи з обдарованими дітьми.
Відповідальна - Матвієць

2. Про проведення шкільного етапу олімпіад з історії та правознавства. Затвердження завдань.
Відповідальна - Парфінська
3.Про участь вчителів МО в шкільній та районній методичній роботі. Участь у  7 педагогічній виставці.
4.Затвердження календарно-тематичного планування
Відповідальна - Матвієць
ВідповідальнаМатвієць

2. Складання та затвердження  календарно-тематичних планів на перший семестр.
3. Вивчення та обговорювання критеріїв оцінювання знань учнів в умовах компетентісного підходу до навчання; рекомендацій щодо ведення записів в класних журналах.
4. Складання розкладу додаткових індивідуальних занять, планування викладання курсів за вибором, науково-дослідницької роботи, гурткової роботи.
5. Діагностика професійної компетентності вчителів шляхом анкетування.
6. Моніторинг якості навчальних досягнень учнів з історії в 6-11х класах на початок навчального року.

Жовтень

1. Засідання МО №3
1. Виконання вимог нормативних документів до викладання історії та правознавства . Робота з електронним журналом та сайтом гімназії.
Відповідальна - Матвієць

2. Виконання психолого-педагогічних рекомендацій щодо адаптації учнів 5 та 10 класів до умов навчання на новому ступені.
Відповідальна - Парфінська
3.Методика організації та проведення сучасного уроку й виховного заходу.  Обговорення технологічної карти «Урок»
Відповідальна- Пятницька, Парфінська

2. Проведення шкільного етапу олімпіад та аналіз їх результатів. Формування команди учнів для участі в районному етапі олімпіад.
3. Індивідуальна робота по підготовці учнів до районного етапу олімпіад та написання науково-дослідницької роботи МАН.
4 Участь в психолого-педагогічному семінарі « Успіх та успішність? Ситуація успіху в НВП. Психолого-педагогічні механізми понять»
5.Класно-узагальнюючий контроль за станом адаптації учнів 5, 10 класів до нового ступеня навчання

Листопад

1. Вивчення науково-педагогічної літератури за проблемною темою учителя.
2. Взаємовідвідування уроків .
3. Індивідуальна робота по підготовці учнів до районного етапу олімпіад та написання науково-дослідницької роботи МАН.
4. Організація впровадження електронних засобів навчання в 7-8х класах.
5. Підготовка кабінету історії до інвентаризації.
6.Початок внутрішкільного тематичного контролю:
- національно-патріотичне виховання на уроці;
- використання ІКТ у НВП.

Грудень

1. Зсідання МО №4
1. Затвердження завдань  для корекції СБ.
Відповідальна - Матвієць
2. Запровадження в практику компетентісного підходу в НВП за єдиною методичною темою в межах виконання  критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів.
Відповідальні — Матвієць, Парфінська, Пятницька
3. Підсумки районного етапу олімпіад та підготовка до обласного етапу.
відповідальна - Матвієць



Моделювання в межах МО можливостей навчальних предметів щодо формування основних груп компетентностей учнів.
Моніторинг якості навчальних досягнень учнів та рівней навченості за перший семестр.
Аналіз проблем, повязаних з впровадженням електронних засобів навчання.

Січень
  1. Складання та затвердження календарно-тематичних планів на другий семестр.
  2. Організація проектної діяльності в 9-11х класах та практики в 5-8.
  3. Індивідуальна робота по підготовці учасників обласного етапу олімпіад та написання науково-дослідницьких робіт.
  4. Систематизація методично-дидактичної бази кабінету історії.
  5. Участь в психолого-педагогічному семінарі « Успішний вчитель і успішний учень? Критерії успішності»

Лютий

1. Проведення навчальної практики з історії в 5-8х класах в межах практичних робіт уроків історії.
2. Індивідуальна робота по підготовці учнів до захисту науково-дослідницьких робіт МАН.
3. Обговорення матеріалів для публікації в науково-педагогічній пресі.
4.Початок внутрішкільного оперативного контролю:
  - ефективність використання додаткових годин міського бюджету для роботи з обдарованими дітьми;
  - стан відпрацювання 5 хвилин уроку за рахунок його скорочення в 5 -11 класах;
  - додержання вимог ДСПіН на уроці.

Березень
1.Участь у психолого-педагогічному семінарі « Психолого-педагогічні можливості формування й розвитку життєвого успіху»
2. Планування науково-дослідницької роботи з обдарованими учнями на наступний навчальний рік.
3. Узагальнення та опис напрацювань за темою самоосвіти.
4. Підготовка узагальнених матеріалів досвіду для публікації у педагогічній пресі.
5.Початок внутрішкільного тематичного контролю:
  - стан підготовки до проведення ДПА та ЗНО.

Квітень

1. Підготовка учнів 11х класів до ЗНО та ДПА.
2. Підготовка учнів 9х класів до презентації проектів на засіданні гімназійного наукового товариства «Верітас».

Травень

1. Засідання МО №5
1. Аналіз моніторингу рівнів навченості за програмою НМЦ МіськУНО та за 12бальною шкалою оцінювання відповідно загальноосвітнім критеріям.
Відповідальна - Парфінська

2. Підсумки та аналіз творчих досягнень учнів з історії та правознавства та роботи з обдарованими дітьми.
Відповідальна - Матвієць

3. Аналіз роботи МО за поточний рік та завдання на наступний н.р.
4. Затвердження завдань для корекції СБ.
5. Представлення та обговорення матеріалів досвіду роботи по виконанню методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання на уроках історії та правознавства.
Відповідальна - Матвієць


2. Презентація проектів учнів 9х класів на засіданні гімназійного наукового товариства «Верітас».
3. Моніторинг рівнів навченості за програмою НМЦ МіськУНО та за 12бальною шкалою оцінювання відповідно загальноосвітнім критеріям на кінець навчального року.
4. Аналіз виконання навчальних програм, Робочого плану та програм додаткової освіти.

5. Аналіз роботи по впровадженню електронних засобів навчання в освітній процес на уроках історії .
Перший